Δ' Τάξη

24/6/20: Τμήμα Δβ'
Μαθηματικά: Θα συνεχίσουμε τις διαιρέσεις με διψήφιο διαιρέτη που δεν κάναμε στο προηγούμενο μάθημα. 
Ιστορία: Θα κάνουμε γενική επανάληψη, από το παρακάτω αρχείο και τη σελ. 50 του Τετραδίου εργασιών για τα ελληνιστικά χρόνια. Επίσης θα ζωγραφίσουμε τα μνημεία και τα αξιοθέατα του χωριού μας για να ολοκληρώσουμε το project μας!!

Γενική επανάληψη Ιστορίας

22/6/20: Τμήμα Δβ'
Μαθηματικά: Θα κάνουμε επανάληψη στα Μαθηματικά-Τον Πυθαγόρειο πίνακα πολλαπλασιασμού που βρίσκεται στο τέλος του βιβλίου, κάθετους πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις.
Ιστορία: Από το κεφάλαιο 43 και τα θέματα τοπικής ιστορίας, θα μιλήσουμε για τον δικό μας τόπο, μέσα από όλες τις δραστηριότητες που έχουμε κάνει έως τώρα για τα Παράκοιλα. Θα έχουμε για το σπίτι τις δραστηριότητες 1, 2 και 3 από τις σελ. 53-54 του Τετραδίου Εργασιών, με σκοπό να τις ενσωματώσουμε στο project μας.
Διαιρέσεις
Πολλαπλασιασμοί

Σας επισυνάπτω και τον πίνακα της προπαίδειας για την επανάληψη των μαθητών:


18/6/20: Τμήμα Δβ'
Γλώσσα: Θα κάνουμε γενική επανάληψη, είναι το παρακάτω αρχείο:
Επανάληψη Γλώσσας
Μαθηματικά: Θα κάνουμε το κεφάλαιο 43 "Αντίστροφα προβλήματα", Βιβλίο Μαθητή, σελ. 108-109. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 2, 5 και 6 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ.10-11.
16/6/20: Τμήμα Δβ'
Γλώσσα: Ολοκληρώσαμε τη Γλώσσα σήμερα. Από το Βιβλίο Μαθητή, 16η ενότητα, κάναμε τη σελ. 86(εξαιρέσεις παραθετικών και άσκηση από κάτω) και σελ. 88-89, τα εθνικά ονόματα. Από το Τετράδιο Εργασιών, κάναμε τη σελ. 67-68, το επίθετο πολύς και το επίρρημα πολύ. Κάναμε και τις 2 ασκήσεις.
Μαθηματικά: Κάναμε από το Βιβλίο Μαθητή το κεφάλαιο 44 "Μαθαίνω για την αναγωγή στη μονάδα"και θα έχουμε από το Τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 2 και 3, σελ. 12.
12/6/20: Τμήμα Δβ'
Γλώσσα: Την ενότητα 15 την κάναμε το Πάσχα, οπότε προχωράμε στην ενότητα 16. Θα κάνουμε την ενότητα "Η Ρόδος", Βιβλίο Μαθητή σελ. 78-82. Θα έχουμε για το σπίτι από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 62 την άσκηση 1 στο σκέφτομαι και γράφω και τις ασκήσεις 2 και 3, σελ. 64 και 64. Βλέπουμε και τα παρακάτω βίντεο για να.... ταξιδέψουμε στη μαγική Ρόδο των Ιπποτών!
https://www.youtube.com/watch?v=JVFr3HwelLk
https://www.youtube.com/watch?v=vj_8iQy3N-0
Μαθηματικά: Θα κάνουμε το κεφάλαιο 42 "Διαιρώ με διψήφιο διαιρέτη", Βιβλίο Μαθητή, σελ. 107 (θα δείξω τον κάθετο τρόπο, άσκηση δ) και το κεφάλαιο 44 "Μαθαίνω για την αναγωγή στη μονάδα", σελ. 110-111. Από το Τετράδιο Εργασιών δ' τεύχος, θα κάνουμε από τη σελ. 8 την 1, τη 2 και την 3. Για το σπίτι θα έχουμε τις ασκήσεις 5 και 6 από τη σελ. 9. Από τη σελ. 12 θα κάνουμε την άσκηση 2. Για το σπίτι θα έχουμε τις ασκήσεις 1, 3 και 4, σελ. 12-13.
Ιστορία: Θα προχωρήσουμε στα κεφάλαια 39 και 40 (το 39ο θα το κάνουμε επιφανειακά). Από το κεφάλαιο 40 "Η υποταγή του ελληνικού κόσμου", θα έχουμε να διαβάσουμε το μάθημα, το σχεδιάγραμμα και θα κάνουμε την άσκηση 1, σελ. 49, από το Τετράδιο Εργασιών. Θα έχουμε για το σπίτι την άσκηση 2, σελ. 49. Μπορούμε να δούμε και την παρακάτω παρουσίαση αν μας διευκολύνει να μάθουμε από εκεί. 
https://www.slideshare.net/mankost/40-94464539








10/6/20: Τμήμα Δβ'
Γλώσσα: Από την ενότητα 14, θα κάνουμε για τις μετοχές, σελ. 59 και την άσκηση, σελ. 62 για τον συντελεσμένο μέλλοντα και την άσκηση με το πινακάκι, σελ.63 και σελ.56 για τις αναφορικές αντωνυμίες και την άσκηση.
Για το σπίτι: θα έχουμε την άσκηση 2 από σελ. 60 του Τετραδίου Εργασιών, την άσκηση 4, σελ. 61 και την άσκηση 1, σελ. 49. Επίσης, θα έχουμε για αντιγραφή 2 φορές το πινακάκι του συντελεσμένου μέλλοντα, από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 62.
Μαθηματικά: Θα κάνουμε από το Ββιβλίο Μαθητή, από την 6η επανάληψη, τις ασκήσεις 1, 3 και 4, σελ. 100-101 και το κεφάλαιο 41 "Πολλαπλασιάζω με τριψήφιο πολλαπλασιαστή", Βιβλίο Μαθητή, σελ. 104-105. Για το σπίτι θα έχουμε, από το Τετράδιο Εργασιών (δ' τεύχος), τις ασκήσεις 1, 4, 5 και 7, σελ. 6-7.
Μελέ:τη Περιβάλλοντος Θα κάνουμε από το Βιβλίο Μαθητή τις σελ. 104-107, το κεφάλαιο για το σώμα μας.
Ιστορία: Θα κάνουμε από την Ιστορία το κεφάλαιο 38 "Το ρωμαϊκό κράτος", σελ. 118-120 και από το Τετράδιο Εργασιών την άσκηση 1, σελ. 47. Θα έχουμε για το σπίτι την άσκηση 2. Για να βοηθηθούμε, βλέπουμε την παρακάτω παρουσίαση: https://www.slideshare.net/mankost/38-94242868




4/6/20: Τμήμα Δβ'
Γλώσσα: Κάναμε το κεφάλαιο "Τα δικαιώματα των παιδιών", σ.40-42 και "η 5η βασική αρχή των δικαιωμάτων των παιδιών", σ.43-46. Θα έχουμε για αντιγραφή το κομμάτι "Ένιωσαν...ευχαριστημένα!"2 φορές. Θα έχουμε για το σπίτι την άσκηση 1 και 2, σ.45-46 από το Τετράδιο Εργασιών και την άσκηση με την επιστολή, σ. 47-48.

Ιστορία: Κάναμε τα κεφάλαια 36 και 37 "Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια", Βιβλίο Μαθητή σ. 113-117 και " Οι τέχνες και τα γράμματα στα ελληνιστικά χρόνια". Κάναμε τις ασκήσεις 1, σ. 45 και 1, σ. 46. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 2, 3, σ. 45 και 2, 3 , σ.46. Επίσης να διαβάσουμε τα μαθήματα και τα σχεδιαγράμματα. 

2/6/20-Τμήμα Δβ'
Γλώσσα: Θα κάνουμε το κεφάλαιο "Το σχολείο του κόσμου", από το Βιβλίο Μαθητή σ. 36-39. Θα έχουμε για αντιγραφή την άσκηση 8, σ. 39, 3 φορές και για ανάγνωση όλο το κείμενο. Θα έχουμε επίσης την άσκηση 2 από το Τετράδιο Εργασιών, σ.43-44.
Μαθηματικά: Θα κάνουμε το κεφάλαιο 40 "Πολλαπλασιάζω και διαιρώ", από το Βιβλίο Μαθητή, σ. 98-99. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 1, 2, 3, 4 και 5 από το Τετράδιο Εργασιών, σ. 34-35.

28/5/20: Ιστορία
Θα κάνουμε τις επαναληπτικές ασκήσεις 2, 4 και 5 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 41-42. Μπορούμε να συμβουλευτούμε το βιβλίο μας για τα κλασικά χρόνια.
28/5/20: Μαθηματικά
Από το κεφάλαιο "6η επανάληψη", θα κάνουμε από το Τετράδιο Εργασιών, τις ασκήσεις 1 (και τα υποερωτήματα α και β) και 2 (βοήθεια: το κέρδος το βρίσκουμε όταν αφαιρούμε το κόστος από τις συνολικές εισπράξεις), σελ. 36-37.
28/5/20: Θρησκευτικά
Διαβάζουμε προσεκτικά το μάθημα "Το ταξίδι του Ιωνά", σελ. 90-92, υπογραμμίζοντας αυτά που μας φαίνονται πιο σημαντικά. Ανοίγουμε το αρχείο που μας δείχνει διαφορετικές απεικονίσεις της ιστορίας σε όλο τον κόσμο. Αν δεν μας ανοίγει το αρχείο, βλέπουμε τη δραστηριότητα της σελ. 92. Γράφουμε σε μια μικρή παράγραφο τις ομοιότητες και τις διαφορές των εικόνων αυτών.
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/889

Παραδίδουμε τις ασκήσεις μας μέχρι και την Παρασκευή το βράδυ. Παρακαλώ πολύ τα παιδιά που δεν μου έστειλαν ασκήσεις από το σημερινό μάθημα να μου τις στείλουν. Το Σαββατοκύριακο ξεκουραστείτε και ετοιμαστείτε για την επάνοδό μας στο σχολείο!

27/5/20: Γλώσσα
Κάναμε το κεφάλαιο "Όλου του κόσμου τα παιδιά" από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 34-35 και από το Τετράδιο Εργασιών σελ. 41 την άσκηση 1. Θα έχουμε για το σπίτι την άσκηση 2, Τετράδιο Εργασιών, σελ. 42.
27/5/20: Μαθηματικά
Κάναμε το κεφάλαιο 39 "Εκτιμώ και υπολογίζω με τον νου", Βιβλίο Μαθητή, σ. 96-97 και από το Τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 2 και 4. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 1 και 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σ. 32-33.
27/5/20: Ιστορία
Κάναμε το κεφάλαιο 34 "Η αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου χωρίζεται". Θα έχουμε να διαβάσουμε το μάθημα από το Βιβλίο Μαθητή, σ. 107-109, το σχεδιάγραμμα και να κάνουμε τις ασκήσεις 1,2 και  3 από το Τετράδιο Εργασιών, σ. 43.

Τι πραγματικά έγινε με τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας (Πηγή: Ελίζαμπεθ Κοξ-Tedx) https://www.ted.com/talks/elizabeth_cox_what_really_happened_to_the_library_of_alexandria/transcript?language=el#t-264687

25/5/20: Γλώσσα
Κάναμε το κεφάλαιο "Τρύπωνας ο φαφαγάλος", από το Βιβλίο Μαθητή, σ.20-24 και από το Τετράδιο Εργασιών την άσκηση 2, σ.37. Θα έχουμε για το σπίτι την άσκηση 1 του Τετραδίου Εργασιών, σ. 37, στο σκέφτομαι και γράφω.
25/5/20: Μαθηματικά
Κάναμε το κεφάλαιο 38 "Διαχειρίζομαι προβλήματα", από το Βιβλίο Μαθητή, σ.95 (μόνο την εργασία 2) και από το Τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 1, 3 και 4, σελ. 30-31. Δε θα έχουμε ασκήσεις για το σπίτι.
25/5/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Κάναμε περιληπτικά την ενότητα 4 για τα επαγγέλματα. Θα έχουμε για το σπίτι από το Τετράδιο Εργασιών, τις ασκήσεις 4, 5 (σ.35) και 7, 8, 9 (σ.37). Μπορούμε από τις 5 ασκήσεις να επιλέξουμε να κάνουμε από 2 ασκήσεις και πάνω.

22/5/20: Μαθηματικά
Κάναμε το κεφάλαιο 37 "Γνωρίζω τους αριθμούς ως το 200.000", Βιβλίο Μαθητή, σελ. 92-93 και τις ασκήσεις 5 και 6 από το Τετράδιο Εργασιών. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 1, 2 και 4 από τις σελ. 28-29.
22/5/20: Ιστορία
Από το κεφάλαιο 33 "Ο θάνατος του Μ. Αλέξανδρου", θα έχουμε να διαβάσουμε από το Ββλίο Μαθητή τις σελ. 104-106, το σχεδιάγραμμα και να κάνουμε την άσκηση 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 40.
22/5/20: Θρησκευτικά
Από το κεφάλαιο "Ταξίδια μ'ένα σπουδαίο σκοπό", θα έχουμε να διαβάσουμε τα υπογραμμισμένα, από τις σελ. 86-89, του Βιβλίου Μαθητή.

22/5/20: Εικαστικά
"Ζωγραφίζω τι σημαίνει καλοκαίρι για μένα".

Παράδοση ασκήσεων: Μέχρι Κυριακή μεσημέρι.




21/5/20: Γλώσσα
Κάναμε από το Βιβλίο Μαθητή σελ.15-19, την "Φρουτοπία"και από το Τετράδιο Εργασιών την άσκηση 3, σελ. 34. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 1 και 2, σελ. 33 του Τετραδίου Εργασιών.
21/5/20: Μαθηματικά
Κάναμε το κεφάλαιο 36 "Γνωρίζω τους αριθμούς ως το 100.000, από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 90-91. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 2 και 3 από το Τετράδιο Εργασιών σελ. 26 και προαιρετικά την άσκηση 4. 
21/5/20: Ιστορία
Κάναμε το κεφάλαιο 32 " Η πορεία προς την Ινδία. Το τέλος της εκστρατείας". Θα έχουμε να διαβάσουμε το μάθημα από τις σελ. 101-103 του Βιβλίου Μαθητή και το σχεδιάγραμμα. Θα έχουμε την άσκηση 2 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 39. 






20/5/20: Γλώσσα
Κάναμε από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 11-14 το κεφάλαιο " Ο Αργύρης και το πρόβλημα" και τις ασκήσεις 2, 3 και 4 από το τετράδιο εργασιών. Θα έχουμε για ανάγνωση το κομμάτι "Δυστυχώς...κοσόρα", σελ. 11 και την άσκηση 1, σελ. 32 του Τετραδίου Εργασιών στο σκέφτομαι και γράφω.
20/5/20: Ιστορία
Κάναμε το κεφάλαιο 31 "Ο Μ. Αλέξανδρος καταλαμβάνει τη Μ. Ασία και την Αίγυπτο". Θα έχουμε να διαβάσουμε από το Βιβλίο Μαθητή τις σελ. 98-100 και το σχεδιάγραμμα.
20/5/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Κάναμε το κεφάλαιο 12 "Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν", Βιβλίο Μαθητή σελ. 86-87 και την άσκηση 22 του Τετραδίου Εργασιών, σελ. 31. Θα έχουμε για το σπίτι να διαβάσουμε το "Αξίζει να διαβάσουμε", σελ. 87 και την άσκηση 21, σελ. 30, του Τετραδίου Εργασιών.



19/5/20: Γλώσσα
Κάναμε από την ενότητα 11 και το γ' τεύχος το κεφάλαιο "Ο Μπελάς και ο Ρουμποτύρης", Βιβλίο Μαθητή σ. 8-10. Θα έχουμε για ανάγνωση όλο το κείμενο. Από το τετράδιο εργασιών κάναμε τις ασκήσεις 1 και 2 και θα έχουμε την άσκηση 3, σελ. 31 στο σκέφτομαι και γράφω.
19/5/20: Μαθηματικά
Κάναμε το κεφάλαιο 35 "Διαχειρίζομαι αριθμούς ως το 20.000", Βιβλίο Μαθητή, σελ. 88-89   και τις ασκήσεις 1 και 2 από το Τετράδιο Εργασιών. Θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 3, 4, 6 και 7, σελ. 24-25.
19/5/20: Θρησκευτικά
Κάναμε το κεφάλαιο "Το ταξίδι της ζωής μας", σελ. 82-85. Δεν θα έχουμε κάτι για διάβασμα.
 Παράδοση ασκήσεων: μέχρι 20:00 σήμερα (όχι πιο αργά).

18/5/20: Γλώσσα
Κάναμε από την ενότητα 10, Βιβλίο Μαθητή σ.98 την άσκηση με τον συλλαβισμό των λέξεων και από το Τετράδιο Εργασιών την επανάληψη, σ.28-29, τις ασκήσεις 1, 2 , 3 και 4. Δεν θα έχουμε άσκηση για το σπίτι. 
18/5/20: Μαθηματικά
Κάναμε την 5η επανάληψη, Βιβλίο Μαθητή, σ. 86-87 και τις ασκήσεις από το Τετράδιο Εργασιών, 1, 2, 3, 5. Θα έχουμε προαιρετικά την άσκηση 6, σελ. 23.
18/5/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Από το κεφάλαιο 10 "Τα δάση εκπέμπουν σήμα κινδύνου", σ.81-83, κάναμε την άσκηση 20 από το Τετράδιο Εργασιών. Θα έχουμε να διαβάσουμε το "Αξίζει να διαβάσουμε", σελ. 83.

15/5/20: Μαθηματικά
Από το κεφάλαιο 33 "Υπολογίζω περιμέτρους και εμβαδά, θα έχουμε προαιρετικά την άσκηση 4 , σελ. 19 του Τετραδίου Εργασιών.
15/5/20: Ιστορία
Θα έχουμε να διαβάσουμε το κεφάλαιο 30 " Η Μακεδονία-μια νέα ελληνική δύναμη", σελ. 95-97 του Βιβλίου Μαθητή και το σχεδιάγραμμα.
15/5/20: Θρησκευτικά
Θα έχουμε να διαβάσουμε το επιλεγμένο κομμάτι από τη σελ. 78, του κεφαλαίου " Ένα παιδί βαπτίζεται στο όνομα του Χριστού".




14/5/20:Γλώσσα
Από το Βιβλίο Μαθητή και το μάθημα "Γραφή, η μνήμη των ανθρώπων", σελ. 93-97, θα έχουμε: να επιλέξουμε για ανάγνωση όποιο από τα 3 κείμενα θέλουμε, να κάνουμε αντιγραφή 2 φορές τις λέξεις που γράψαμε στην άσκηση 3, σελ. 95 και να κάνουμε την άσκηση 1 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 26.

14/5/20: Μαθηματικά
Από το κεφάλαιο 32 " Μαθαίνω για τα παραλληλόγραμμα", θα έχουμε από το Τετράδιο Εργασιών τις ασκήσεις 1, 2 και 4, σελ. 16-17.

14/5/20: Ιστορία
Από τα κεφάλαια 28 και 29 "Η Θήβα και η Βοιωτική συμμαχία" και "Η Ηγεμονία της Θήβας", θα έχουμε να διαβάσουμε καλά τα 2 σχεδιαγράμματα και να κάνουμε τις ασκήσεις 1 και 2, σελ. 36.





13/5/20: Γλώσσα
Από το Βιβλίο Μαθητή και το μάθημα "Χορεύοντας με ανήκουστους ήχους" θα έχουμε για ανάγνωση το κομμάτι: "Έπειτα....βέβαια". Θα έχουμε επίσης τις ασκήσεις 1 και 2 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 25.
13/5/20: Ιστορία
Θα έχουμε να διαβάσουμε το κεφάλαιο "Η Ηγεμονία της Σπάρτης", από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 84-86, το σχεδιάγραμμα και τις ασκήσεις 2 και 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 34.
13/5/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Θα έχουμε να διαβάσουμε καλά το "Αξίζει να διαβάσουμε", από τις σελίδες 78 και 80, και την άσκηση 16, σελ. 28 του Τετραδίου Εργασιών.

12/5/20: Γλώσσα
Από το κεφάλαιο "Παιχνίδια με τις λέξεις", Βιβλίο Μαθητή σελ. 82-84, θα έχουμε να διαβάσουμε όλο το κείμενο και να κάνουμε τις ασκήσεις 1 και 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 20 και 22.
12/5/20: Μαθηματικά
Από το κεφάλαιο 31 "Μετρώ την επιφάνεια, βρίσκω το εμβαδόν, θα έχουμε τις ασκήσεις 3, 4 και 5 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 14-15. 
12/5/20: Θρησκευτικά
Από το κεφάλαιο "Μια γιορτή γεμάτη φως", θα έχουμε να διαβάσουμε καλά τα υποραμμισμένα.


11/5/20: Γλώσσα
Κάναμε επανάληψη στην ενότητα 9. Δεν θα έχουμε ασκήσεις για το σπίτι.
11/5//20: Μαθηματικά
Από το κεφάλαιο 29 "Σχεδιάζω παράλληλες μεταξύ τους ευθείες", θα έχουμε τις ασκήσεις 1,2,4 και 6 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 10-11.
11/5/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Από το κεφάλαιο 7 "Απορρίμματα-υπάρχουν λύσεις", θα έχουμε να διαβάσουμε το "Αξίζει να διαβάσουμε", σελ. 76 του Βιβλίου Μαθητή και να κάνουμε την άσκηση 14, σελ. 27, του Τετραδίου Εργασιών.

8/5/20: Μαθηματικά
Θα έχουμε τις ασκήσεις 1, 5 και 6 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 8-9.
8/5/20: Ιστορία
Από το κεφάλαιο 26 "Οι κυριότερες φάσεις του πολέμου", θα έχουμε να διαβάσουμε το μάθημα από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 81-83, το σχεδιάγραμμα και να κάνουμε τις ασκήσεις 1 και 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ.33.
8/5/20: Θρησκευτικά
Θα έχουμε να διαβάσουμε τα αποσπάσματα "Υπάρχουν...χωριστά" και "Ο Θεός...χωριστά", από τα "χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος" και "Ένα σώμα με πολλά μέλη" από τις σελ. 72-73.


Σας στέλνω επίσης έναν σύνδεσμο με αυτό που σας έδειξα στο μάθημα για τη γιορτή της μητέρας. Μπορείτε, πατώντας τα κουμπάκια, να ακούσετε τραγούδια, να δείτε εικόνες, να φτιάξετε παζλ και να παίξετε παιχνίδια. Καλό Σαββατοκύριακο!!!
https://www.thinglink.com/scene/1314703685103648771?fbclid=IwAR3mczzl9alSRdINwtpAnZeor9DjB8bvAhbdiGOaSiLXyBdXuaH6Ucn6IG4 (Πηγή: Βασιλική Ξυλά)

7/5/20: Γλώσσα
Θα έχουμε την άσκηση 6 από τη σελίδα 77-78 στο σκέφτομαι και γράφω και την άσκηση με το κρυπτόλεξο της σελίδας 79.
7/5/20: Μαθηματικά
Θα έχουμε τις ασκήσεις 2, 5 και 6 από το Τετράδιο Εργασιών, γ' τεύχος, σ. 6-7.
7/5/20: Ιστορία
Θα έχουμε να διαβάσουμε καλά το μάθημά μας "Οι αιτίες και οι αφορμές του Πελοποννησιακού πολέμου", Βιβλίο Μαθητή σ. 78-80, το σχεδιάγραμμα και να κάνουμε την άσκηση 2 του Τετραδίου Εργασιών, σ. 32.




6/5/20: Γλώσσα
Θα έχουμε 2 φορές για αντιγραφή το πινακάκι με τον Υπερσυντέλικο, σελ. 72 από το Βιβλίο Μαθητή. Ανάγνωση: σελ. 71 Βιβλίου Μαθητή, "Είχαμε φτάσει....Μαρσέλ".
Ασκήσεις 1 και 3 από Τετράδιο Εργασιών σελ. 13-14.
6/5/20: Ιστορία
Θα έχουμε να διαβάσουμε το κεφάλαιο "Η Αθήνα γίνεται σχολείο της Ελλάδας"από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 75-77 και το σχεδιάγραμμα. Έχουμε επίσης την άσκηση 4 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 31.
6/5/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Διαβάζουμε καλά το "Αξίζει να διαβάσουμε" από τη σελ. 73.






5/5/20: Γλώσσα 
Θα έχουμε τις ασκήσεις 1 και 2 από το τετράδιο εργασιών, σελ. 11.
5/5/20: Μαθηματικά
Θα έχουμε τις ασκήσεις 2 , 3 και 5 από το τετράδιο εργασιών, σελ. 34-35.
5/5/20: Θρησκευτικά
Θα έχουμε την άσκηση 2, σελ. 71 και μια απλή ανάγνωση των σελίδων 70-71 (Το ραγισμένο δοχείο-Η παραβολή των ταλάντων).


4/5/20: Γλώσσα
Για το σπίτι θα έχουμε την άσκηση 1 του καινούριου τετραδίου εργασιών (σ.9-10)-το επισυνάπτω παρακάτω.
4/5/20: Μαθηματικά
Από το Τετράδιο Εργασιών θα έχουμε τις ασκήσεις 1 και 3 από τη σελ. 32.
http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM-D109/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%A4%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BF%20%CE%95%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD/10-0085-02_Glossa_D-Dim_TE-T2.pdf


1/5/20 Καλό Μήνα!!!
Σας στέλνω υλικό για την Πρωτομαγιά!!
https://www.youtube.com/watch?v=QBNk_ZsgdHw
https://learningapps.org/view11320645
https://drive.google.com/file/d/1MCm323KnVgZ6XURke0AVcvzULOuAR1gj/view (Πηγή-Ιωάννα Γεωργοβίτσα)
https://www.youtube.com/watch?v=vMfpc7xZEyE : Κατασκευή για την ημέρα της Πρωτομαγιάς 1
https://www.youtube.com/watch?v=ZfVqq-7lyjI : Κατασκευή για την ημέρα της Πρωτοχρονιάς 2
http://www.fourtounis.gr/arthra/2011/30-04/30-04-2011.html Τα έθιμα της Πρωτομαγιάς (Πηγή: Βασίλης Φουρτούνης

Μπορείτε και εσείς να φτιάξετε τη δική σας ζωγραφιά για την άνοιξη και την Πρωτομαγιά!!!

30/4/20: Γλώσσα
Θα έχουμε 2 φορές αντιγραφή το πινακάκι της σελίδας 60 με τον Παρακείμενο ενεργητικής και παθητικής φωνής, στο Βιβλίο Μαθητή.
Θα κάνετε την περίληψη του κειμένου που σας στέλνω από τον "Ψεύτη παππού" της Άλκης Ζέη σε 10-12 γραμμές.
Ο ψεύτης παππούς
30/4/20: Μαθηματικά
Θα  έχουμε τις ασκήσεις 1, 3 και 4 από το τετράδιο εργασιών, σελ. 30-31
30/4/20: Ιστορία
Θα έχουμε να διαβάσουμε το κεφάλαιο 23 " Ο χρυσός αιώνας της τέχνης", σελ. 72-74 του Βιβλίου Μαθητή και το σχεδιάγραμμα. Επίσης, θα έχουμε την άσκηση 1 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 30.

Παράδοση ασκήσεων μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής. 
Αύριο θα σας ανεβάσω υλικό σχετικά με την Πρωτομαγιά. Καλό μήνα !!!!


29/4/20: Γλώσσα
Ανάγνωση-"Είναι οι καλύτερες....φανταστείς", σ.58-59 από το Βιβλίο Μαθητή.
Από τη σελίδα 59 κάνουμε την παρακάτω άσκηση:
"Χρησιμοποιήστε τους τίτλους των παραγράφων και τις λέξεις "κλειδιά" και γράψτε στο τετράδιό σας την περίληψη της ιστορίας σε λίγες γραμμές".
29/4/20: Ιστορία
Από το κεφάλαιο 22 " Η καθημερινή ζωή και  εκπαίδευση των Αθηναίων", κάνουμε καλή ανάγνωση των σελίδων 69-71 από το Βιβλίο Μαθητή και διαβάζουμε το σχεδιάγραμμα του μαθήματος. Κάνουμε τις ασκήσεις 1 και 2 του Τετραδίου Εργασιών, σ.29.
29/4/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Διαβάζουμε καλά το "Αξίζει να διαβάσουμε", από τη σ. 69 του Βιβλίου Μαθητή και κάνουμε την άσκηση 8 του Τετραδίου Εργασιών, σ.24.



28/4/20: Γλώσσα
Για το σπίτι θα έχουμε την άσκηση της σελ.45 από το Βιβλίο Μαθητή και τις ασκήσεις 1 και 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 73-74.
28/4/20: Μαθηματικά
 Για το σπίτι θα έχουμε τις ασκήσεις 1, 2 ,3 και 4 του Τετραδίου Εργασιών, από το κεφάλαιο 24, σελ. 28.
28/4/20: Θρησκευτικά
Από τις σελίδες 66-69, θα έχουμε να διαβάσουμε τα υπογραμμισμένα και θα κάνουμε την εξής άσκηση στο σκέφτομαι και γράφω:
" Γράφω για τα χαρίσματα ενός συμμαθητή μου χωρίς να αναφέρω το όνομά του".



Xρόνια Πολλά!!!

27/4/20: Γλώσσα
Θα έχουμε ανάγνωση το κομμάτι "Οι ελιές...λαχανικά" από τη σελ. 40 του Βιβλίου Μαθητή. 
Άσκηση για το πρόχειρο: "Κλίνω το ρήμα σηκώνομαι στον αόριστο παθητικής φωνής (οριστική, υποτακτική, προστακτική) και τα ουσιαστικά η ψυχή, η πόλη, σε ενικό και πληθυντικό αριθμό.
27/4/20: Μαθηματικά
Από το κεφάλαιο 23, θα έχουμε για το σπίτι τις ασκήσεις 1, 2, 3, 6 και 7 του Τετραδίου Εργασιών, σελ. 26-27.
27/4/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Θα έχουμε τις ασκήσεις 5 και 6 από τη σελ. 23 του Τετραδίου Εργασιών. Διαβάζουμε καλά την παράγραφο "Αξίζει να διαβάσουμε" για τα σπονδυλωτά και ασπόνδυλα ζώα από τη σελ. 67 του Βιβλίου Μαθητή.

Παράδοση ασκήσεων μέχρι 20:30. Παρακαλώ πολύ τα παιδιά που δεν έχουν κάνει, να κάνουν άμεσα εγγραφή στα μαθήματά μου στο e-class.






12/4/20
Αγαπητά παιδιά καλησπέρα, παρακάτω σας επισυνάπτω συνδέσμους από ιστοσελίδες όπου μπορείτε να διαβάσετε διαδικτυακά και δωρεάν, πολλά και ωραία παιδικά βιβλία, για τις διακοπές του Πάσχα. 

https://www.openbook.gr/

https://ereading.nlg.gr/el/all-books-el
https://ereading.nlg.gr/el/all-books-el
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/213180_dorean-37-online-paidika-biblia-poy-ta-diabazeis-kai-ta-akoys
https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-vivlia-dimotiko/

Αλλά και τον σύνδεσμο για την Τέχνη της Google, όπου μπορείτε να αναζητήσετε όποιο μουσείο του κόσμου, καλλιτέχνη και έργο επιθυμείτε !!!!

https://artsandculture.google.com/






10/4/20: Ιστορία
Διαβάζουμε καλά το μάθημα κεφ.21 "Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή" από το Βιβλίο Μαθητή, σελ. 66-68 και το σχεδιάγραμμα που βρίσκεται παρακάτω. Απαντάμε στην ερώτηση στο σκέφτομαι και γράφω: "Ο 5ος αιώνας π.Χ. που εξετάζουμε ονομάστηκε ο χρυσός αιώνας του Περικλή. Πώς καταλαβαίνετε την πρόταση αυτή;"
10/4/20: Θρησκευτικά
Διαβάζουμε το μάθημα της σελίδας 100 "Άγιοι Τόποι-Παλαιστίνη", σύμφωνα και με αυτά που είδαμε στα βίντεο.

Παράδοση άσκησης Ιστορίας: μέσα στις διακοπές του Πάσχα.

9/4/20: Ιστορία

Διαβάζουμε καλά το μάθημα κεφ. 20 "Η Αθήνα γίνεται η πιο ισχυρή πόλη" από το Βιβλίο Μαθητή, σελ.63-65 και το σχεδιάγραμμα που βρίσκεται παρακάτω. Κάνουμε τις ασκήσεις  1, 2, 3 του Τετραδίου Εργασιών σελ.27 στο σπίτι.

9/4/20: Μαθηματικά
Θα έχουμε τις ασκήσεις 1,2 και 4 από τη σελίδα 24 και προαιρετικά τις 5 και 6 του Τετραδίου Εργασιών, σελ.25.

Παράδοση μέχρι σήμερα στις 21:00.


8/4/20: Γλώσσα
Για ανάγνωση, τα παιδιά επιλέγουν το κομμάτι που τους αρέσει, από το παρακάτω ηλεκτρονικό βιβλίο της Γλώσσας για το Πάσχα (από την ενότητα 15 που διαβάσαμε σήμερα).
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-D109/588/3911,16951/
Άσκηση για το σπίτι (στο σκέφτομαι και γράφω): "Ένα πασχαλινό έθιμο του τόπου μου, που μου αρέσει."
8/4/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Διαβάζουν καλά το "αξίζει να διαβάσουμε", από το κεφάλαιο "Οικοσυστήματα της Ελλάδας", σ. 61 του Βιβλίου Μαθητή και κάνουν την άσκηση 2 στο Τετράδιο Εργασιών, σ. 21, το πρώτο σκέλος (ερωτήματα α, β, γ, δ, ε, στ, ζ)

7/4/20: Γλώσσα
Έχουμε αντιγραφή 5 φορές τις λέξεις: περιστερώνας, στρατώνας, αμπελώνας, αχυρώνας, Μακεδόνας, Στρυμόνας, κανόνας, κηδεμόνας.
Άσκηση 2 , σ. 72, Τετράδιο Εργασιών Γλώσσας, στο σκέφτομαι και γράφω.
7/4/20: Μαθηματικά
Ασκήσεις 1, 2, 3, 4 από τη δεύτερη σελίδα του αρχείου word. Tα παιδιά θα αντιγράψουν τον αριθμό της άσκησης και τις απαντήσεις κατευθείαν, στο τετράδιο των Μαθηματικών τους. 

Μαθηματικά/7/4

Παράδοση μέχρι τις 21:00 σήμερα.  

6/6/20: Γλώσσα
Βιβλίο Μαθητή: Από το κεφάλαιο "Η ελιά στην Ελλάδα και στη Μεσόγειο", σ. 35, αντιγραφή το κομμάτι "Χωρίς την ελιά....έμπνευσης", 3 φορές.
Ανάγνωση: "Η ελιά κυριαρχεί...επινοήσει".
Ασκήσεις: 1 και 3 από το Τετράδιο Εργασιών, σ. 71-72.
6/6/20: Μαθηματικά
Κεφάλαιο 21 "Γνωρίζω καλύτερα τους δεκαδικούς"-Από το Τετράδιο Εργασιών, σ.22-23, οι ασκήσεις 1, 2, 4 και 5.

Παράδοση μέχρι σήμερα στις 21:00.

3/4/20: Ασκήσεις Παρασκευής και Σαββατοκύριακου
Γλώσσα: 
Διαβάζουμε το κεφάλαιο 8 (τελευταίο κεφάλαιο) από τα μαγικά μαξιλάρια- "Η γιορτή και η εκδίκηση", σελ. 49-55 και απαντάμε στις ερωτήσεις στο πρόχειρό μας τετράδιο:
Α) Πώς οι Ουρανοπολίτες κατάφεραν να νικήσουν τον Αρπατίλαο και τους αυλικούς του;
Β)  Τι απέγιναν αυτοί και τι οι Ουρανοπολίτες;
Γ) Πώς νιώθετε  και τι σκέφτεστε εσείς τώρα που τελειώσατε εσείς την ανάγνωση των μαγικών μαξιλαριών;

3/4/20: Θρησκευτικά
Από τη σελ. 64 του Βιβλίου Μαθητή, διαβάζουμε το παραμύθι " Ο διψασμένος κότσυφας" και απαντάμε στο "σκέφτομαι και γράφω": "Τι θα έκανες εσύ στη θέση του κότσυφα και γιατί;"

3/4/20: Ιστορία
Μπαίνουμε στους παρακάτω συνδέσμους που αφορούν στον Παρθενώνα και τα αρχαία αγάλματα και ναούς, παίζουμε διαδραστικά, συμπληρώνουμε κενά, μαθαίνουμε πληροφορίες και τα.....ζωγραφίζουμε διαδικτυακά! (Απαιτείται εκτέλεση flash player στις 2 από τις 3 σελίδες).

3/4/20: Εικαστικά
Κάνω μια ζωγραφιά που να αποτυπώνει ποιο πράγμα θέλω να κάνω πρώτα όταν τελειώσει η περίοδος που διανύουμε.  Χρησιμοποιώ ό,τι υλικά θέλω. 


http://aesop.iep.edu.gr/node/9107/2315

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/8816

https://www.theacropolismuseum.gr/peploforos/

Παράδοση ασκήσεων μέχρι Κυριακή μεσημέρι. Καλό Σαββατοκύριακο!!


2/4/20: Γλώσσα
Σήμερα διαβάζουμε το κεφάλαιο 7 από τα "μαγικά μαξιλάρια-σελ.44-48 "Τα όνειρα και οι ελπίδες" και απαντάμε στις ερωτήσεις στο πρόχειρό μας τετράδιο:
Α) Πώς ένιωθαν τα παιδιά με τα καινούρια τους όνειρα;
B) Τι έκαναν για να πραγματοποιήσουν ξανά τα όνειρά τους;
Γ) Κλίνω το ρήμα "γίνομαι" σε ενεστώτα και παρατατικό
2/4/20: Μαθηματικά
Από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 18-19, έχουμε τις ασκήσεις 3, 4 και 5. 
Ενημέρωση: Θα λάβετε έναν σύνδεσμο στο mail σας και από αύριο θα καλώ τον καθέναν σας σταδιακά, για να σας δώσω οδηγίες σχετικά με τη σύγχρονη διδασκαλία. Εσείς κρατάτε απλά τον σύνδεσμο και περιμένετε ενημέρωση από εμένα. Σας ευχαριστώ!

1/4/20: Καλό Μήνα!!!
Γλώσσα
Σήμερα διαβάζουμε το κεφάλαιο 6 από τα "μαγικά μαξιλάρια"-σελ. 38-43 και απαντάμε στο πρόχειρό μας τετράδιο:
"Διηγηθείτε σε 10 γραμμές αυτά που διαβάσατε". Συμβουλή: προσπαθήστε να καταγράψετε τα πιο σημαντικά γεγονότα.
1/4/20: Θρησκευτικά
Διαβάζουμε το μάθημα από το Βιβλίο Μαθητή, σ.61 "Παιδιά θαύματα". Ψάχνουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για ένα χαρισματικό παιδί που μας έκανε εντύπωση και γράφουμε μία παράγραφο στο σκέφτομαι και γράφω.
1/4/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Γράφουμε στο σκέφτομαι και γράφω (σύμφωνα με το Βιβλίο Μαθητή, σ.53):
"Καταγράφουμε αθλήματα που γνωρίζουμε. Τα ταξινομούμε σε ατομικά και ομαδικά. Για ποιον λόγο αξίζει να αθλούμαστε;"

Παράδοση μέχρι 19:00 της Τετάρτης!

31/3/20: Γλώσσα
Σήμερα διαβάζουμε το κεφάλαιο 5 από τα "μαγικά μαξιλάρια"-σελ. 30-37 και απαντάμε στο πρόχειρο τετράδιο στις παρακάτω ερωτήσεις:
Α) Με ποιον τρόπο ανακάλυψε ο Αντώνης το μυστικό των εφιαλτικών μαξιλαριών;
B) Τι ιδέα πρότεινε αρχικά η Μυρτώ; Είχε θετικό αποτέλεσμα;
Γ) Ποια ήταν η δεύτερη ιδέα της Μυρτούς;
Δ) Στη σελίδα 33, στο κομμάτι "Μόλις έφτασε...ζύγιασε στα χέρια του", χωρίζουμε σε 3 στήλες στο τετράδιό μας, τα επίθετα, τα ουσιαστικά και τα ρήματα του τμήματος αυτού.

31/3/20: Μαθηματικά
Εξασκούμαστε στους δεκαδικούς αριθμούς και τα νομίσματα, παίζοντας ένα διαδραστικό παιχνίδι στον παρακάτω σύνδεσμο. Μπαίνουμε εκεί, πατάμε πάνω στον χάρτη την επιλογή "Europe" και...ξεκινάμε!!
https://www.mathsisfun.com/money/money-master.html

Επόμενη Παράδοση ασκήσεων, αύριο Τρίτη στις 19:00!

23/3/20: Γλώσσα-Τα μαγικά μαξιλάρια-Για ανάγνωση και επεξεργασία

30/3/20: Γλώσσα
Σήμερα διαβάζουμε το κεφάλαιο 4 από τα "μαγικά μαξιλάρια"- σελ. 25-29 και απαντάμε στο πρόχειρο τετράδιο στις παρακάτω ερωτήσεις:
Α) Τι κόλπο σκέφτηκε ο Αρπατίλαος για να μοιράσει στους Ουρανοπολίτες τα εφιαλτικά μαξιλάρια;
Β) Πώς ξύπνησαν οι κάτοικοι μετά τον ύπνο στα εφιαλτικά μαξιλάρια και τι ένιωθαν;
Γ) Τι μάθαιναν πλέον τα παιδιά στο σχολείο; Για ποιον λόγο πιστεύετε;
Δ) Κλίνω το ρήμα "αρχίζω" σε εξακολουθητικό και συνοπτικό μέλλοντα.

30/3/20: Μαθηματικά
Άσκηση στο τετράδιο Μαθηματικών: κάνουμε τις παρακάτω κάθετες διαιρέσεις. Επισυνάπτω και 2 εικόνες, όπου σας υπενθυμίζω τον τρόπο.
Εικόνα 1-30/3
Εικόνα 2-30/3
Διαιρέσεις-30/3

30/3/20: Μελέτη Περιβάλλοντος
Παρακάτω επισυνάπτω σύνδεσμο που οδηγεί στην ιστοσελίδα του Λαογραφικού Μουσείου Στεμνίτσας, στην Αρκαδία. Πατάτε κλικ για να δείτε τα εκθέματα και ζωγραφίζετε κάτι που σας έκανε εντύπωση. Στη συνέχεια, γράψτε στο σκέφτομαι και γράφω για το αντικείμενο αυτό: Τι μπορεί να είναι; Πού μπορεί να χρησίμευε; Ποια νομίζετε ότι είναι η ιστορία του;
http://www.stemnitsamuseum.gr/categories_list.php

Παράδοση, μέχρι 19:00 της Δευτέρας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου